#Betaalgemak met doorlopende incasso voor Vf en Pf

Deel deze pagina:

Met een incassomachtiging geeft u online via uw eigen bank een machtiging af. Daarmee geeft u toestemming aan een onderneming om geld van uw rekening af te schrijven. Dat kan eenmalig zijn maar ook doorlopend, geldend voor alle nota’s die u van deze onderneming ontvangt. Een doorlopende machtiging is vooral makkelijk als u structureel nota‘s ontvangt. U hoeft deze dan niet zelf handmatig te betalen en de betaaltermijnen in de gaten te houden.

#Doorlopende machtiging

Maandelijks krijgt u als werkgever in het primair onderwijs nota’s van Vervangingsfonds (Vf) en Participatiefonds (Pf).

Voor elk fonds kunt u een doorlopende machtiging bij uw bank afgeven. U geeft daarmee toestemming dat wij de bedragen op de nota’s die u van ons ontvangt automatisch incasseren.

Dus zowel voor de premienota’s als voor de jaarlijkse afrekening van pooldeclaraties en bonus/malus vervangingskosten (Vf) en voor de eigen bijdrage aan werkloosheidskosten (Pf). Zo heeft u er geen omkijken naar.

#Eenvoudig te regelen

U kunt dit heel makkelijk zelf regelen. Via onderstaande knoppen komt u in uw eigen online bankomgeving, waar u snel, veilig en vertrouwd een digitale incassomachtiging afgeeft.

Een incassomachtiging regelen voor de nota’s van
Vervangingsfonds
Een incassomachtiging regelen voor de nota’s van
Participatiefonds

#Papieren SEPA-formulier voor IBP-klanten bij ING

Helaas is het voor IBP-klanten bij ING niet mogelijk om digitaal een incassomachtiging af te geven. Zij moeten een papieren incassomachtiging gebruiken:

SEPA-formulier Vervangingsfonds

SEPA-formulier Participatiefonds

#Let op: machtiging voor Participatiefonds nodig!

Met de Modernisering Pf verandert de manier waarop werkloosheidskosten in het primair onderwijs vergoed worden. Eén van de wijzigingen is dat het Participatiefonds vanaf 1-8-2022 zelf de uitkeringskosten bij u als werkgever in rekening gaat brengen. Voorheen bracht DUO deze in mindering op uw Rijksbekostiging en hoefde u daar niets voor te doen.

Op 1-8-2022 nemen we een nieuw portaal in gebruik: Mijn Pf. De premienota’s Pf en de nota’s voor de uitkeringskosten die u moet betalen, staan vanaf dat moment in Mijn Pf. Dit geldt dus voor alle uitkeringskosten die u moet betalen, zowel voor de uitkeringen die onder het nieuwe reglement vallen, als onder de reglementen vóór 1-8-2022. U moet de betaling van deze nota’s zelf regelen als u geen machtiging heeft afgegeven. 

Met een doorlopende machtiging voor Pf regelt u in eén keer de automatische betaling van alle nota’s. En dat is handig, u hoeft de betalingstermijnen van de nota’s voor uitkeringskosten niet in de gaten te houden.

Heeft u al een machtiging aan het Participatiefonds afgegeven, dan gebruiken wij deze vanaf 1 augustus niet alleen voor de premienota's maar ook voor de eigen bijdrage nota's .

#Incasso terugdraaien? Samen bekijken wat er niet klopt

Bent u het niet eens met een incasso, dan kunt u deze tot 8 weken nadat het bedrag is afgeschreven terugdraaien. Dat kan via de eigen bank. Het bedrag blijft dan wel open staan. Het is in dat geval makkelijker om eerst contact met onze helpdesk op te nemen, zodat we samen kunnen kijken wat er niet klopt.

#Voordelen van een incassomachtig:

  • Eenvoudig te regelen via vfpf.nl/incasso
  • Geen administratieve rompslomp
  • Voorkomt te laat betalen
  • Eenvoudig te storneren binnen 8 weken

Meer informatie vindt u op incassomachtigen.nl.

#Heeft nog vragen?

Onze helpdesk is op werkdagen bereikbaar via telefoon: 088-605 51 55 of e-mail: [email protected]

#Hoe gaat het nieuwe portaal Mijn Pf werken?

In een animatie en uitlegvideo vertellen we u er alles over. U kunt ook alvast zelf door een demoversie van Mijn Pf klikken. Hier vindt u alle informatie: vfpf.nl/mijnpf.