#Veelgestelde vragen over de Organisatiescan
Ben je als deelnemer uitgenodigd om de Organisatiescan in te vullen en heb je een vraag? Mogelijk vind je het antwoord in onderstaande veelgestelde vragen.
Deel deze pagina:
Technische vragen
Inloggen lukt niet, wat moet ik doen?
In de e-mailuitnodiging die je ontvangt, vind je een link naar de vragenlijst en een unieke inlogcode. Klik op de link en gebruik de inlogcode uit de e-mail door deze te kopiëren en te plakken. Lukt het niet om in te loggen met de inlogcode? Mogelijk is er iets misgegaan bij het kopiëren en plakken. Probeer het nogmaals of voer de inlogcode handmatig in. Werkt het dan nog steeds niet? Probeer het later opnieuw of neem contact met ons op. Onze contactgegevens vind je onderaan deze pagina.
De website is niet beschikbaar
Als de website niet beschikbaar is, kun je de vragenlijst voor de Organisatiescan helaas niet invullen. Controleer eerst of je een werkende internetverbinding hebt. Is dat het geval? Probeer het dan later nog eens. Blijft de storing aanhouden? Neem dan contact met ons op. Onze contactgegevens vind je onderaan deze pagina.
Welke gegevens slaan jullie van mij op?
Alle ingevulde vragenlijsten worden volledig anoniem opgeslagen. Het is voor ons of het schoolbestuur niet mogelijk om te zien welke antwoorden door welke deelnemer zijn ingevuld. Voor de uitnodiging en eventuele herinneringsmails gebruiken we jouw e-mailadres, dat wordt verwijderd zodra de vragenlijst is ingevuld.
Hoe weet ik dat het geen phising e-mail betreft?
Dat is een heel goede vraag. Om zeker te weten dat VfPf de afzender is van de uitnodigingsmail, kun je kijken naar de afzender. De e-mailuitnodiging moet afkomstig zijn van [email protected]. Daarnaast kun je controleren of de link in de e-mail naar een website gaat die er zo uitziet: https://vfpf.survalyzer.eu/…
Vragen over de Organisatiescan
Hoe lang duurt het invullen van de Organisatiescan?
De Organisatiescan bestaat uit twee onderdelen: de scan Bestuursinformatie en de scan Inzicht in duurzame inzetbaarheid. Het invullen van de scan Bestuursinformatie kost ongeveer 30 minuten, omdat hiervoor informatie uit de eigen organisatie verzameld moet worden. Als je deze informatie al bij de hand hebt, gaat het invullen sneller. Je kunt de vragenlijst met benodigde informatie alvast bekijken en uitprinten zodra je inlogt, wat het invullen eenvoudiger maakt. De scan Inzicht in duurzame inzetbaarheid duurt meestal zo’n 10-15 minuten
Wat gebeurt er na het invullen van de Organisatiescan?
Zodra voldoende deelnemers de vragenlijst hebben ingevuld, kun je een rapportage bekijken. In deze rapportage zie je hoe verschillende deelnemers (bestuurder, HR, schoolleider, medewerker) de vragenlijst hebben ingevuld en wat de overeenkomsten of verschillen zijn. Deze uitkomsten worden besproken met de contactpersonen van jouw schoolbestuur, meestal iemand van de afdeling HR/Personeelszaken. Voor vragen over het interne proces binnen jouw schoolbestuur kun je het beste met deze contactpersoon overleggen
Van wie is de Organisatiescan?
De Organisatiescan is een onderzoeksinstrument ontwikkeld door TNO. In opdracht van VfPf (Vervangingsfonds/Participatiefonds) heeft TNO de algemene vragenlijst aangepast voor het primair onderwijs (PO), waardoor de vragenlijst nog beter aansluit op de situatie in het PO.
Algemene vragen
Wat voor soort organisatie is VfPf?
VfPf staat voor Vervangingsfonds / Participatiefonds. Wij zijn de experts op het gebied van HRM en ondersteunen scholen in hun ambities en ontwikkeling tot toekomstbestendige en professionele organisaties. Met onze unieke positie in Nederland combineren we expertise op het gebied van HR en strategie met inzicht in de praktijk van het primair onderwijs.
Wij zijn gesprekspartner en helpen schoolorganisaties met allerlei vraagstukken. We richten verandertrajecten in, maken risicoanalyses, en helpen bij beleidskeuzes en strategische personeelsplanning. Daarnaast werken we mee aan het vergroten van werkplezier en vitaliteit, geven trainingen en ondersteunen bij het invullen van vacatures. We weten wat een goed van-werk-naar-werk traject inhoudt en begeleiden mensen bij hun re-integratie en start als beginnende leerkracht. Mocht het toch spaak lopen, dan vergoeden we de financiële gevolgen van werkloosheid en vervanging bij verzuim.
Staat jouw vraag er niet bij of heb je aanvullende vragen?
Neem dan contact op met onze helpdesk via 088 – 837 30 30 (optie 4) of per e-mail via [email protected]. De helpdesk is bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.