Terug naar Actueel

#Vanaf 1 januari 2021: inloggen met eHerkenning op Mijn Vf

Nieuws

Vanaf 1-1-2021 wordt het portaal van het Vervangingsfonds vernieuwd. Vanaf dat moment moet u met eHerkenning inloggen op Mijn Vf.

hinkel

#Wat is eHerkenning?

Met eHerkenning kunt u veilig inloggen om online uw zaken te regelen met Vf en andere overheidsorganisaties. eHerkenning is vergelijkbaar met DigiD, maar dan voor bedrijven. Het grote gemak is dat u met eHerkenning bij meerdere organisaties veilig kunt inloggen. U logt namelijk met één gebruikersnaam en wachtwoord in bij alle aangesloten organisaties.  

#eHerkenning aanvragen

Aanvragen van eHerkenning doet u via de site van eHerkenning. Hier vindt u erkende leveranciers die voldoen aan de eisen van de Rijksoverheid. Waar moet u rekening mee houden en hoe bereidt u zich het beste voor? Op de site van eHerkenning vindt u ook een handig stappenplan en antwoord op de meest gestelde vragen.

#Welk betrouwbaarheidsniveau heb ik nodig?

Let bij het aanvragen van eHerkenning op het betrouwbaarheidsniveau. Er zijn meerdere betrouwbaarheidsniveaus (EH1, EH2, EH2+, EH3 en EH4).  Om in te loggen op Mijn Vf heeft u het betrouwbaarheidsniveau EH3 nodig. Dit is hetzelfde niveau als nodig is bij de Belastingdienst en bijvoorbeeld het UWV Werkgeversportaal.

#Kosten eHerkenning

Het ontwikkelen en beheren van een systeem om veilig in te loggen op online overheidsdiensten kost geld.

De kosten van eHerkenning worden betaald door de erkende leveranciers en door de gebruikers van het systeem: de organisaties die diensten aanbieden (zoals VfPf) en de organisaties die diensten afnemen (zoals werkgevers).

U kunt hier het leveranciersoverzicht  bekijken en een kosteninschatting maken. De prijs verschilt per leverancier. U vergelijkt ze met elkaar en maakt zelf een keuze.

#Ketenmachtiging

Wilt u werk uitbesteden, bijvoorbeeld aan een administratiekantoor,  waarbij eHerkenning nodig is? Dan kan dat via een ketenmachtiging. Hiermee machtigt u een andere organisatie om namens u online diensten te regelen met eHerkenning. De wijze van ketenmachtiging en het verkrijgen ervan kan ook worden geregeld via de website van eHerkening.

#Vraag eHerkenning op tijd aan

Voor het aanvragen van een eHerkenningsmiddel moet u enkele belangrijke stappen doorlopen. De verwerkingstijd van uw aanvraag verschilt per leverancier en is afhankelijk van hetgeen in het Handelsregister is opgenomen over uw organisatie.

Verdiep u daarom op tijd in eHerkenning. Zodra het nieuwe Mijn Pf in gebruik genomen wordt, logt u daar ook in met eHerkenning.