Terug naar Actueel

#Een vernieuwd Mijn Vf – overzichtelijker en makkelijker!

Nieuws

Sinds 30 september 2021 ziet Mijn Vf er anders uit. De vormgeving is vernieuwd. Het menu is logischer ingedeeld en de gegevens worden overzichtelijker gepresenteerd. En dat werkt een stuk prettiger.

Deel deze pagina:

Beeldscherm met een vernieuwd Mijn Vf

#De veranderingen in vogelvlucht

In deze video ziet u de highlights van de verbeteringen.

#Demoversie van het vernieuwde Mijn Vf

We hebben een demoversie van het vernieuwde Mijn Vf gemaakt waar u ongestoord doorheen kunt klikken. De gegevens in deze demoversie zijn fictief. U kunt wel zelf gegevens invullen, maar die worden niet opgeslagen. 

> Naar de demoversie van Mijn Vf

#Meer uitleg in ons webinar over Declaraties

We nemen u graag mee langs alle pagina’s van het vernieuwde Mijn Vf om de verbeteringen toe te lichten. 

In deze video vertellen we u alles over het vernieuwde onderdeel Declaraties.

#Webinar over Poolinzet

Beheert u een pool en doet u de poolinzetverantwoording in Mijn Vf? Dan is dit webinar speciaal voor u. 

#Welke verbeteringen ziet u sinds 30 september 2021?

  • Logisch menu: Het menu is logischer ingedeeld: alles wat met Declaraties te maken heeft (regulier, externe vervanging, cases en nadeclaraties) staat bij elkaar onder één menu. Alles voor Poolinzet, inclusief de jaarafrekening staat ook onder één knop.  
  • Geen codes maar omschrijving: Signalen en statussen zijn duidelijk omschreven. Voorheen stond er alleen een code. U ziet direct hoe een declaratie ervoor staat en wat u eventueel moet doen.
  • Overzichtelijk: Alle typen verwerkte declaraties staan na de maandverwerking overzichtelijk op één plek bij elkaar.
  • Makkelijk filteren: Met relevante filters kunt u handige selecties maken van de gegevens die u wilt zien.
  • Resultaten van selecties exporteren: U kunt de resultaten van een selectie exporteren bij Verwerkte declaratieregels. Daarnaast zijn ook de vertrouwde exports van het totaaloverzicht van alle gegevens beschikbaar.
  • Minder scrollen: Alle gegevens staan op één pagina zodat u niet meer naar links of rechts in de tabel hoeft te scrollen.
  • Extra uitleg: We hebben op diverse plaatsen extra uitleg toegevoegd die u direct kunt lezen als u het ‘i-tje’ aanklikt. Daarnaast kunt u vanaf elke pagina de handleiding openen.
  • Gecorrigeerde declaraties: Correcties ziet u voortaan terug in de historie van een declaratie. Die hoeft u dus niet meer per maandverwerking op te zoeken.  
  • Concept opslaan: Dient u een declaratie voor externe vervanging in, dan kunt u deze tussentijds opslaan als concept.

Kortom: het vernieuwde Mijn Vf geeft meer overzicht en meer focus. U kunt declaraties en poolinzetverantwoordingen makkelijker terugvinden!

#Wat blijft hetzelfde?

  • Inloggen: De manier waarop u inlogt is niet veranderd.
  • Reglement Vf: Er zijn geen aanpassingen in het Reglement Vf. De voorwaarden voor vergoeding van declaraties en poolinzet, zoals die omschreven staan in het Reglement Vf, wijzigen niet.  
  • Indienproces: Ook het proces om declaraties in te dienen is niet anders. De stappen zijn dus gelijk, maar door de nieuwe vormgeving en indeling ziet alles er overzichtelijker uit, wat het voor u makkelijker maakt.
  • Aanleveren PSA-gegevens: De manier waarop u uw gegevens aanlevert bij Mijn Vf blijft hetzelfde.

#Switchen tussen vernieuwde en oud deel van het portaal

Update: Inmiddels hebben we ook de onderdelen Jaarafrekening (bonus/malus) , Nieuws, Nota's en Verzuimgevens verbeterd.
U switcht dus alleen bij het menu Subsidies naar de oude vormgeving.

Menu onderdelen die in oude stijl staan en die in nieuwe vormgeving staan

#Eigenrisicodragers merken nog even geen verschil

Schoolbesturen die eigenrisicodrager zijn, merken nog even niets van de verbeteringen. Zij voeren immers geen declaraties of poolinzet in en gebruiken Mijn Vf alleen voor de premienota’s of aanvraag van Subsidie Lerend Werken. Die onderdelen blijven nog even in de huidige stijl staan en komen later aan de beurt.   

#Heeft u vragen of suggesties?

Neem gerust contact op met onze helpdesk.
De helpdesk Vf en Pf is bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.
T: 088 - 605 51 55 
E: [email protected]     

Mijn Vf geeft meer focus, meer overzicht en declaraties zijn makkelijker terug te vinden
Print deze pagina