#Veelgestelde vragen over de Duurzame Inzetbaarheidsindex (DIX)
Bent u als deelnemer uitgenodigd om de DIX in te vullen en heeft u een vraag? Mogelijk vindt u het antwoord in onderstaande veelgestelde vragen.
Deel deze pagina:
Technische vragen
Inloggen lukt niet, wat moet ik doen?
In de e-mailuitnodiging die u ontvangt, vindt u een link naar de vragenlijst en een unieke inlogcode. Klik op de link en gebruik de inlogcode uit de e-mail door deze te kopiëren en te plakken. Lukt het niet om in te loggen met de inlogcode? Mogelijk is er iets misgegaan bij het kopiëren en plakken. Probeer het nogmaals of voer de inlogcode handmatig in. Werkt het dan nog steeds niet? Probeer het later opnieuw of neem contact met ons op. Onze contactgegevens vindt u onderaan deze pagina.
De website is niet beschikbaar
Als de website niet beschikbaar is, kunt u de vragenlijst voor de DIX helaas niet invullen. Controleer eerst of u een werkende internetverbinding heeft. Is dat het geval? Probeer het dan later nog eens. Blijft de storing aanhouden? Neem dan contact met ons op. Onze contactgegevens vindt u onderaan deze pagina.
Welke gegevens slaan jullie van mij op?
Alle ingevulde vragenlijsten worden volledig anoniem opgeslagen. Het is voor ons of het schoolbestuur niet mogelijk om te zien welke antwoorden door welke deelnemer zijn ingevuld. Voor de uitnodiging en eventuele herinneringsmails gebruiken we uw e-mailadres, dat wordt verwijderd zodra de vragenlijst is ingevuld.
Hoe weet ik dat het geen phising e-mail betreft?
Dat is een heel goede vraag. Om zeker te weten dat VfPf de afzender is van de uitnodigingsmail, kunt u kijken naar de afzender. De e-mailuitnodiging moet afkomstig zijn van [email protected]. Daarnaast kunt u controleren of de link in de e-mail naar een website gaat die er zo uitziet: https://vfpf.survalyzer.eu/…
Vragen over de DIX
Hoe lang duurt het invullen van de DIX?
De DIX bestaat uit 8 thema's (zoals gezondheid of werkplezier), waarbij per thema gemiddeld tien vragen worden gesteld. Daarnaast zijn er enkele algemene vragen om in te vullen. Het invullen van de DIX kost meestal ongeveer 15 minuten.
Wat gebeurt er na het invullen van de DIX-scan?
Zodra er voldoende deelnemers de vragenlijst hebben ingevuld, kunt u een rapportage bekijken op totaalniveau voor het gehele schoolbestuur of per school. Hiervoor is het wel belangrijk dat er genoeg mensen hebben deelgenomen, zodat de antwoorden niet naar individuele personen te herleiden zijn. Voor de DIX geldt dat er minimaal tien deelnemers nodig zijn voor het tonen van gemiddelde scores, en minimaal dertig deelnemers voor het weergeven van de verdeling van de antwoorden. Deze uitkomsten worden vervolgens besproken met de contactpersonen van uw schoolbestuur. Meestal is dit iemand van de afdeling HR of Personeelszaken. Voor vragen over het interne proces binnen uw schoolbestuur kunt u het beste contact opnemen met deze contactpersoon binnen uw organisatie.
Van wie is de DIX?
De DIX is een onderzoeksinstrument dat is ontwikkeld door TNO. Vervangingsfonds / Participatiefonds (VfPf) heeft een samenwerking met TNO om deze vragenlijst te mogen inzetten binnen het primair onderwijs.
Algemene vragen
Wat voor soort organisatie is VfPf?
VfPf staat voor Vervangingsfonds / Participatiefonds. Wij zijn de experts op het gebied van HRM en ondersteunen scholen in hun ambities en ontwikkeling tot toekomstbestendige en professionele organisaties. Met onze unieke positie in Nederland combineren we expertise op het gebied van HR en strategie met inzicht in de praktijk van het primair onderwijs.
Wij zijn gesprekspartner en helpen schoolorganisaties met allerlei vraagstukken. We richten verandertrajecten in, maken risicoanalyses, en helpen bij beleidskeuzes en strategische personeelsplanning. Daarnaast werken we mee aan het vergroten van werkplezier en vitaliteit, geven trainingen en ondersteunen bij het invullen van vacatures. We weten wat een goed van-werk-naar-werk traject inhoudt en begeleiden mensen bij hun re-integratie en start als beginnende leerkracht. Mocht het toch spaak lopen, dan vergoeden we de financiële gevolgen van werkloosheid en vervanging bij verzuim.
Staat uw vraag er niet bij of heeft u aanvullende vragen?
Neem dan contact op met onze helpdesk via 088 – 837 30 30 (optie 4) of per e-mail via [email protected]. De helpdesk is bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.