#Eigen regie op vitaliteit
Vitale medewerkers voelen zich over het algemeen energieker en gezonder. Ze kunnen goed omgaan met stress en hebben vaak meer zelfvertrouwen. Helaas is vitaliteit, zeker in het onderwijs, een schaars en kostbaar bezit. De workshop ‘Eigen regie op vitaliteit’ leert onderwijspersoneel zuinig en effectief om te gaan met hun eigen vitaliteit, zodat ze langer met plezier aan het werk blijven.
Deel deze pagina:
#Waarom eigen regie op vitaliteit?
De duurzame inzetbaarheid van leerkrachten en ander onderwijspersoneel is belangrijker dan ooit. Zeker nu, in een tijd waarin scholen te maken hebben met een hoge werkdruk, een relatief grote uitstroom van startende leerkrachten en het oplopende lerarentekort. Scholen hechten dan ook veel waarde aan een energieke organisatie, met sterke en fitte medewerkers die lang voor het onderwijs behouden kunnen worden. Dit bereiken ze alleen door, naast de professionele ontwikkeling, ook de persoonlijke ontwikkeling van hun medewerkers centraal te stellen.
#Wat levert het op?
Tijdens de workshop Eigen regie op vitaliteit leren medewerkers zichzelf en de omgeving waarin zij werken beter kennen en positief beïnvloeden. Hierdoor zijn ze weerbaarder, staan ze steviger in hun schoenen en kunnen zij zich optimaal inzetten voor de organisatie waarin zij werken.
Ook levert de methode een bijdrage aan:
- Bewustwording en inzicht in wat voor hen écht belangrijk is.
- Ervaren wat ze zelf kunnen doen om de situatie te beïnvloeden.
- Bewuster leren omgaan met de uitdagingen die op hun pad komen: veerkracht.
- Positieve inspiratie voor zichzelf en het team waarin ze werkzaam zijn.
- Meer betrokkenheid en werkplezier.
#Meer weten?
Lees er alles over in de folder Eigen regie op vitaliteit
Wilt u ook serieus aan de slag met de vitaliteit van uw organisatie en uw medewerkers? Wij geven de workshop graag bij u op school!
Uw regiocoördinator vertelt u er graag meer over. Kijk op vfpf.nl/regioteams voor de contactgegevens.
Benieuwd naar hoe anderen de workshop hebben ervaren? Lees hier het ervaringsverhaal van Geartsje van de Veen.