#Dankzij uw suggesties verbeterd! Deel deze pagina:
Deel deze pagina:
Regelmatig vragen wij wat u van onze dienstverlening vindt. Met uw wensen, opmerkingen en behoeften kunnen wij aan de slag om onze producten en diensten nog beter te maken. Op deze pagina laten we graag zien wat we met uw suggesties doen!
#Meld u aan bij ons klantpanel
We zijn vaak op zoek naar bestuurders, schoolleiders en HR-adviseurs voor in ons klantpanel. Wilt u ook een keer meedenken over onze producten, diensten of communicatie? Meld u dan hier aan.
#Dit hebben we dankzij uw suggesties al verbeterd
Per kwartaal kijken we naar de resultaten uit alle onderzoeken en metingen. Deze informatie is heel waardevol, want aan de hand van deze feedback kijken wij of onze dienstverlening en producten moeten worden aangepast. Dit hebben we de afgelopen periode al verbeterd:
Aanpassingen op onze website
Steeds meer klanten weten beter hun weg te vinden op vfpf.nl.
#Wat hebben we gedaan
- Op veler klantverzoek zijn de portalen Mijn Vf en Mijn Pf nu direct te vinden op de homepage door een duidelijke knop rechtsboven. Ook de contactgegevens van de regioteams zijn in een oogopslag bovenin de menubalk te zien bij de knop Vind uw regioteam.
- Alle pagina's op vfpf.nl zijn nu snel en makkelijk te delen en door te sturen via e-mail, WhatsApp en LinkedIn door de toevoeging van drie icoontjes. U vindt ze rechtsboven op elke pagina.
Ontwikkelen Samen Sterk Gids
Geen losse folders meer maar een handig overzicht met alle producten en diensten van VfPf in een.
#Wat hebben we gedaan
- Een gids ontwikkeld waarin alle producten en dienstverlening van VfPf staan. Samen met een aantal besturen is gekeken naar de opzet en uitwerking van deze gids. De gids is in hard copy en als digitale versie beschikbaar. U leest er hier meer over.
Ook een exemplaar ontvangen? Dat kan! Stuur een e-mail naar [email protected] en we sturen er eentje uw kant op.
#Onze rapportcijfers
Onze klanten zijn het meest tevreden over onze mentoren. Die scoren een ruime 8. Ook onze (online) bijeenkomsten (7,8) en de begeleiding rondom re-integratie (7,4) worden goed beoordeeld. Net als het gebruik van de Arbomeester (7,4). Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten. Zo gaan we het komend kwartaal aan de slag met de feedback van en naar onze casemanagers, het doorontwikkelen van onze site en het aanpassen van de handleiding voor de nieuwe Arbomeester.
#Met deze klantonderzoeken zijn we bezig
We hebben een aantal klantonderzoeken actief uitstaan. Sommige hebben een continumeting, andere een doorlooptijd van een bepaalde periode. Hieronder ziet u een overzicht en de resultaten per meting. Ook leest u per onderzoek waar we de komende periode mee aan de slag gaan.
Relationeel
Met de relationele meting krijgen we inzicht in de ervaringen en tevredenheid die schoolbesturen met ons hebben. Elk kwartaal wordt aan ongeveer 200 besturen een vragenlijst gestuurd.
Resultaten Q1 2023
- 26 van de 189 besturen heeft gereageerd (14%).
- De gemiddelde waardering is een 7,4.
- De deskundigheid van VfPf (4,0/5) en de professionaliteit (3,8/5) worden het meest gewaardeerd
Enkele opmerkingen over het regioteam:
“Goed contact met vaste vertegenwoordiger vanuit regioteam. Zij neemt zelf geregeld het initiatief.”
“(tonen) betrokkenheid en inzet.”
Klik hier voor direct contact met uw regioteam.
Arbomeester
Met de meting Arbomeester willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid over het maken van een RI&E in de Arbomeester. Deze klantreis wordt continu gemeten. Binnen drie maanden nadat iemand een RI&E-traject heeft gestart, wordt er een vragenlijst gestuurd.
De eerste resultaten zijn als volgt:
- Er zijn inmiddels 50 vragenlijsten ingevuld.
- Het traject krijgt een gemiddelde beoordeling van een 7,4.
- Het toegang krijgen tot Arbomeester (4,2/5) en de klantgerichtheid worden het meest gewaardeerd (4,0/5)
- Duidelijkheid van de vervolgstappen krijgt de laagste beoordeling (3,5/5). De feedback hierop nemen we mee bij het aanpassen van de handleiding van de nieuwe Arbomeester.
Enkele reacties op de vraag: Waarmee hebben we het u vooral gemakkelijk gemaakt?
“Alles staat klaar, we hoeven alleen maar aan te vinken.”
“Alle stappen zijn duidelijk en kunnen stap voor stap genomen worden.”
U kunt hier direct naar de Arbomeester.
Terugkeer arbeidsmarkt
Met de meting Terugkeer op de arbeidsmarkt willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid over de VfPf-dienstverlening bij re-integrerend personeel uit het basisonderwijs. Deze klantreis wordt continu gemeten. Iedere twee weken ontvangen de mensen die hun re-integratietraject beëindigd hebben een vragenlijst.
Resultaten Q1 2023
- Het afgelopen kwartaal zijn er 141 vragenlijsten compleet ingevuld.
- De re-integratiebegeleiding krijgt een gemiddelde beoordeling van een 7,4.
- 79% van de respondenten beoordelen de begeleiding met een 7 of hoger.
- Het rapportcijfer van de coaches van de re-integratiebureaus is een 8,2.
Enkele reacties op de vraag: Heeft u nog opmerkingen of verbetersuggesties?
"De persoonlijke en deskundige begeleiding. Het vertrouwen en de steun."
"Het traject is nuttig voor mensen zonder werk"
"Daar waar mogelijk is rekening houden met diverse achtergronden van de deelnemers en daarop het traject aanpassen."
"Meer maatwerk bieden; niet in herhaling vallen."
Waar gaan we mee aan de slag de komende periode?
- We zoomen verder in op de individuele scores van de verschillende re-integratiebureaus, maar ook op de feedback van en naar onze casemanagers.
U kunt hier meer lezen over onze re-integratiebegeleiding.
Evaluatie bijeenkomsten
Met de meting Evaluatie bijeenkomsten willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid over de VfPf-bijeenkomsten die zowel online als op locatie worden gegeven. Na elke bijeenkomst scannen de deelnemers een QR-code die hen naar een online vragenlijst leidt.
Resultaten Q1 2023
- Het afgelopen kwartaal zijn er 254 vragenlijsten compleet ingevuld.
- De bijeenkomsten worden beoordeeld met een gemiddelde van een 7,8.
- 72% van de respondenten beoordelen de sessies met een 7 of hoger.
- Het invullen van dit online feedbackformulier wordt door 95% als makkelijk tot zeer makkelijk ervaren.
Ook een keer een online sessie bijwonen? Bekijk dan onze agenda voor alle bijeenkomsten, data en tijden. Wist u dat onze regioteams ook sessies bij u op school kunnen verzorgen? Neem contact op met uw regiocoördinator om te zien wat we voor uw organisatie kunnen betekenen.
vfpf.nl
Met de meting vfpf.nl willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid over de VfPf-website. Dit wordt middels een feedbackbutton op de site aangeboden. Deze rode Geef uw mening-button vindt u rechts schuin op het scherm en verschijnt ook na enkele minuten als pop-up in beeld.
Resultaten Q1 2023
- Het afgelopen kwartaal is deze vragenlijst door 73 mensen volledig ingevuld.
- 88% vindt de inhoud op de site relevant tot zeer relevant.
- De site krijgt een gemiddelde beoordeling van een 6,3.
Mentor on the job
Met de meting mentor on the job willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid over onze mentoren.
De eerste resultaten zijn als volgt:
- De vragenlijst is door 20 respondenten ingevuld.
- De mentoren worden beoordeeld met een 8,4.
Reactie waarom de mentor zo wordt gewaardeerd:
"De begeleiders zijn deskundig, (hebben) korte lijnen en zijn heel betrokken."
Benieuwd of een mentor on the job iets voor uw organisatie kan betekenen? Klik dan hier.