#Dankzij uw suggesties verbeterd!
Regelmatig vragen wij wat u van onze dienstverlening vindt. Met uw wensen, opmerkingen en behoeften kunnen wij aan de slag om onze producten en diensten nog beter te maken. Op deze pagina laten we graag zien wat we met uw suggesties doen!
Deel deze pagina:
Meld u aan bij ons klantpanel
We zijn vaak op zoek naar bestuurders, schoolleiders en HR-adviseurs voor in ons klantpanel. Wilt u ook een keer meedenken over onze producten, diensten of communicatie? Meld u dan hier aan.
Dit hebben we dankzij uw suggesties al verbeterd
Per kwartaal kijken we naar de resultaten uit alle onderzoeken en metingen. Deze informatie is heel waardevol, want aan de hand van deze feedback kijken wij of onze dienstverlening en producten moeten worden aangepast. Dit hebben we de afgelopen periode al verbeterd:
Ontwikkelen Handboek Bouwen aan HR
Gemakkelijk uw HR-beleid verder vormgeven met het praktische handboek: Bouwen aan HR.
#Wat hebben we gedaan
-
Samen met verschillende eenpitters en kleine schoolbesturen in het PO een HR-handboek ontwikkeld, waarin de verschillende HR-instrumenten worden beschreven. Uit gesprekken met deze groep kwam de behoefte naar voren voor een helder overzicht en duidelijke uitleg van diverse HR-bouwstenen. Daarnaast was er vraag naar inzicht in het strategisch gebruik van deze informatie voor HR-beleid, Strategische Personeelsplanning (SPP) en Duurzaam Inzetbaarheidsbeleid (DI).
Het handboek is in hard copy beschikbaar, en later dit kalenderjaar ook als digitale versie. Meer hierover weten of ook een exemplaar ontvangen? Op deze pagina leest u er meer over.
Arbomeester vernieuwd
Een moderne update van het branche erkende instrument voor het uitvoeren van een Risico Inventarisatie & Evaluatie.
#Wat hebben we gedaan
- Dankzij waardevolle feedback van preventiemedewerkers, arbocoördinatoren en bestuurders uit het PO hebben we het instrument gebruiksvriendelijker, intuïtiever en nóg veiliger kunnen maken.
- Wat is nieuw?
- De homepage
- Module Aanmaken RI&E: op voorhand ziet u welke modules u kiest, daarna kunt u ze zo nodig nog wijzigen
- Handleiding: geïntegreerd op de pagina’s via handige knop
- Aanpassen toelichting in Plan van Aanpak (vooral handig voor knelpunten uit de Quickscan)
- Quickscan invullen: overzichtelijker door verdeling over verschillende pagina’s
- Geen werkgeverscode meer nodig.
In plaats daarvan is gekozen voor veilig inloggen via eHerkenning of 2-stapsverificatie met authenticator app.
- Betere periodieke e-mails
- Direct aan de slag? Bekijk dan deze handige instructiefilmpjes die we hebben gemaakt om direct aan de slag te gaan in de vernieuwde Arbomeester. Van het zorgen dat bestaande gebruikers kunnen inloggen in de nieuwe versie, tot het aanmaken van een RI&E. Klik hier om direct naar de Arbomeester te gaan.
Aanpassingen op onze website
Steeds meer klanten weten beter hun weg te vinden op vfpf.nl.
#Wat hebben we gedaan
- Op veler klantverzoek zijn de portalen Mijn Vf en Mijn Pf nu direct te vinden op de homepage door een duidelijke knop rechtsboven. Ook de contactgegevens van de regioteams zijn in een oogopslag bovenin de menubalk te zien bij de knop Vind uw regioteam.
- Alle pagina's op vfpf.nl zijn nu snel en makkelijk te delen en door te sturen via e-mail, WhatsApp en LinkedIn door de toevoeging van drie icoontjes. U vindt ze rechtsboven op elke pagina.
- Links bovenin hebben we de knoppen aangepast naar Vind uw regioteam en Ik heb een vraag over... . Ook is er aan de rechterkant een extra knop toegevoegd Werken bij.
- Op de Vind uw regioteam pagina hebben we de regiocoördinatoren uitgelicht d.m.v. een kleurvlak. Zo is duidelijk dat zij het eerste aanspreekpunt zijn vanuit het regioteam.
Ontwikkelen Samen Sterk Gids
Geen losse folders meer maar een handig overzicht met alle producten en diensten van VfPf in een.
#Wat hebben we gedaan
- Een gids ontwikkeld waarin alle producten en dienstverlening van VfPf staan. Samen met een aantal besturen is gekeken naar de opzet en uitwerking van deze gids. De gids is in hard copy en als digitale versie beschikbaar. U leest er hier meer over.
Ook een exemplaar ontvangen? Dat kan! Stuur een e-mail naar [email protected] en we sturen er eentje uw kant op.
Onze rapportcijfers
Onze klanten zijn het meest tevreden over onze mentoren. Die scoren een 8,4. Ook onze (online) bijeenkomsten (8) en de begeleiding rondom re-integratie (7,4) worden goed beoordeeld. Net als het gebruik van de Arbomeester (7,4). Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten. Zo gaan we het komend kwartaal aan de slag met het toepassen van nieuwe features op het portaal van Mijn Vf en het doorontwikkelen van onze site.
Met deze klantonderzoeken zijn we bezig
We hebben een aantal klantonderzoeken actief uitstaan. Sommige hebben een continumeting, andere een doorlooptijd van een bepaalde periode. Hieronder ziet u een overzicht en de resultaten per meting. Ook leest u per onderzoek waar we de komende periode mee aan de slag gaan.
Relationeel
Met de relationele meting krijgen we inzicht in de ervaringen en tevredenheid die schoolbesturen met ons hebben. Elk kwartaal wordt aan ongeveer 250 besturen een vragenlijst gestuurd.
De laatste resultaten zijn als volgt
- 26 van de 189 besturen heeft gereageerd (14%).
- De gemiddelde waardering is een 7,8.
- De deskundigheid van VfPf (4,0/5) en de professionaliteit (3,8/5) worden het meest gewaardeerd
Enkele opmerkingen over het regioteam:
“Goed contact met vaste vertegenwoordiger vanuit regioteam. Zij neemt zelf geregeld het initiatief.”
“(tonen) betrokkenheid en inzet.”
Klik hier voor direct contact met uw regioteam.
Arbomeester
Met de meting Arbomeester willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid over het maken van een RI&E in de Arbomeester. Deze klantreis wordt continu gemeten. Binnen drie maanden nadat iemand een RI&E-traject heeft gestart, wordt er een vragenlijst gestuurd.
De laatste resultaten zijn als volgt:
- In het eerste kwartaal van 2025 zijn er 63 vragenlijsten volledig ingevuld.
- Het traject krijgt een gemiddelde beoordeling van een 7,6.
- Het toegang krijgen tot Arbomeester (4,2/5) en de klantgerichtheid worden het meest gewaardeerd (4,0/5)
De komende periode richten we ons op het verbeteren van de beleving van de Quickscan. Denk bijvoorbeeld aan een verbeterde herinneringsmail over het sluiten van de Quickscan en het koppelen van onderwerpen uit de Arbocatalogus PO aan knelpunten in Arbomeester.
Enkele reacties op de vraag: Waarmee hebben we het u vooral gemakkelijk gemaakt?
“Alles staat klaar, we hoeven alleen maar aan te vinken.”
“Alle stappen zijn duidelijk en kunnen stap voor stap genomen worden.”
U kunt hier direct naar de Arbomeester.
Terugkeer naar de arbeidsmarkt
De meting Terugkeer naar de arbeidsmarkt is opgesplitst in 2 delen. In het eerste deel vragen wij de kandidaten naar hun ervaringen vanaf de informatiebrief tot en met het intaketraject. Het tweede deel gaat over de begeleidingsfase.
In het eerste kwartaal van 2025 zijn er uitnodigingen verstuurd naar kandidaten die geheel of gedeeltelijk een intaketraject hebben gevolgd (deel 1)
De laatste resultaten zijn als volgt:
- Het afgelopen kwartaal zijn er 36 vragenlijsten compleet ingevuld.
- De re-integratiebegeleiding krijgt een gemiddelde beoordeling van een 7,2.
Enkele reacties op de vraag: Heeft u nog opmerkingen of verbetersuggesties?
"De persoonlijke en deskundige begeleiding. Het vertrouwen en de steun."
"Het traject is nuttig voor mensen zonder werk"
"Daar waar mogelijk is rekening houden met diverse achtergronden van de deelnemers en daarop het traject aanpassen."
Waar gaan we mee aan de slag de komende periode?
- Met deel 2 van de vragenlijst: de begeleidingsfase.
U kunt hier meer lezen over onze re-integratiebegeleiding.
Evaluatie bijeenkomsten
Met de meting Evaluatie bijeenkomsten willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid over de VfPf-bijeenkomsten die zowel online als op locatie worden gegeven. Na elke bijeenkomst scannen de deelnemers een QR-code die hen naar een online vragenlijst leidt.
De laatste resultaten zijn als volgt:
- Het afgelopen kwartaal zijn er 169 vragenlijsten ingevuld.
- De bijeenkomsten worden beoordeeld met een gemiddelde van een 7,9.
- De nieuwsbrief blijft de bekendste manier waarop deelnemers van een sessie afweten (41%). Nog steeds gevolgd door via LinkedIn en via een collega. .
Waar gaan we mee aan de slag de komende periode?
Komende periode gaan we kijken of we de vragen in het evaluatieformulier wat kunnen aanpassen. Door deze wat actiever te stellen en hier en daar wat aan te passen, hopen we het aantal deels ingevulde formulieren te verminderen.
Ook een keer een online sessie bijwonen? Bekijk dan onze agenda voor alle bijeenkomsten, data en tijden. Wist u dat onze regioteams ook sessies bij u op school kunnen verzorgen? Neem contact op met uw regiocoördinator om te zien wat we voor uw organisatie kunnen betekenen.
vfpf.nl
Met de meting vfpf.nl willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid over de VfPf-website. Dit wordt middels een feedbackbutton op de site aangeboden. Deze rode Geef uw mening-button vindt u rechts schuin op het scherm en verschijnt ook na enkele minuten als pop-up in beeld. De laatste resultaten vind u hieronder.
De laatste resultaten zijn als volgt:
- Het eerste kwartaal van 2025 is deze vragenlijst door 11 mensen volledig ingevuld.
- 85% vindt de inhoud op de site relevant tot zeer relevant.
- De site krijgt een gemiddelde beoordeling van een 7,2.
Omdat het aantal respondenten relatief laag blijft de afgelopen periode, wordt de vragenlijst vernieuwd. Het aantal vragen wordt verminderd van 6 naar 2 en het design wordt opgefrist met smileys. De vernieuwde vragenlijst gaat in het tweede kwartaal live.
Mijn Vf
Met de meting Mijn Vf willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid van het Mijn Vf portaal.
De laatste resultaten zijn als volgt:
- Het portaal wordt beoordeeld met een 6,7.
Een reactie op de vraag: Heeft u nog opmerkingen of verbetersuggesties?
“Het draaien van de poolinzetverantwoording duurt steeds veel te lang. Hiermee maak je doorklikken en eventueel iets checken niet echt handig.”
Waar gaan we mee aan de slag de komende periode?
- Met de performance van de pooldeclaratie, zodat het sneller gaat.
- Het geven van notificaties zodat gebruikers weten dat er wat voor ze klaarstaat.
- Het inbouwen van een actuele bonus/malus-overzicht.
Mijn Pf
Met de meting Mijn Pf willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid van het Mijn Pf portaal.
De laatste resultaten zijn als volgt:
- Het portaal wordt beoordeeld met een 7,4 (groei ten opzichte van 2024, 7).
- De vragenlijst is door 32 respondenten ingevuld.
Waar gaan we mee aan de slag de komende periode?
Meer instructies geven bij het gebruik van het portaal. Dit doen we door het aanbieden van gratis online informatiesessies. Kijk in onze agenda voor alle data en tijden.
Mentor on the job
Met de meting mentor on the job willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid over de dienst mentor on the job.
De laatste resultaten zijn als volgt:
- De vragenlijst is in het eerste kwartaal van 2025 door slechts 8 respondenten ingevuld.
- De mentoren worden beoordeeld met een 8,3.
Reactie waarom de mentor zo wordt gewaardeerd:
"De begeleiders zijn deskundig, (hebben) korte lijnen en zijn heel betrokken."
"Ik ben erg blij dat …. mijn collega zo goed heeft kunnen helpen. Door haar onafhankelijke rol heeft zij kunnen doen wat ik niet kon doen."
"Ik ben niet structureel op de hoogte gehouden van het traject. Dat zou voor mij als leidinggevende nog wel een stukje meerwaarde hebben om het begeleidingstraject te versterken en in te schatten of begeleiding nog wat meer geïntensiveerd in te zetten."
Waar gaan we mee aan de slag de komende periode?
Monitoren of de respons in lijn is met het aantal uitgezette vragenlijsten.
Benieuwd of een mentor on the job iets voor uw organisatie kan betekenen? Klik dan hier.
De startende leerkracht
Met de meting startende leerkracht willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid van de begeleiding van onze mentoren.
De laatste resultaten zijn als volgt:
- Deze nieuwe meting is door 10 respondenten ingevuld.
- De mentoren worden beoordeeld met een 8,4.
- Het evaluatiegesprek en het aantal contactmomenten tussen mentor en leerkracht scoren hoog.
Waar gaan we mee aan de slag de komende periode?
Monitoren of de respons in lijn is met het aantal uitgezette vragenlijsten.